životní styl

Pokud se chcete dobře vyspat a mít druhý den dostatek energie, tyto nápoje nepijte.

253views

Spánek je jedním ze základních prvků zdravého životního stylu. Bohužel má stále mnoho lidí kvůli různým faktorům problémy s usínáním nebo s dodržováním správného spánkového režimu. Pochopení vlivu běžných potravin na fázi nočního odpočinku se stává klíčem k jeho zkvalitnění. Jakým nápojům se před spaním vyhnout? Na seznamu není jen káva – nejčastěji spojovaná s přívalem energie.

Nápoje, které ztěžují usínání

Káva je pravděpodobně první, která vás v této souvislosti napadne. Za všechno může kofein, který obsahuje který je jedním z hlavních viníků potíží s usínáním.. Tato látka působí jako stimulant a blokuje působení neurotransmiterů zodpovědných za pocit ospalosti. Konzumace kávy a nápojů s obsahem kofeinu v pozdních odpoledních hodinách a večer může výrazně zpomalit proces usínání a zhoršit kvalitu spánku.

Kromě toho kofein má diuretický účinek. To vede k častějším nočním návštěvám toalety, což narušuje spánek a vede k ráno se probouzíte unavení a během dne se těžko soustředíte..

Je v pořádku pít čaj v noci?

Čaj se zdá být mnohem rozumnější alternativou, pokud jde o nápoje, které lze konzumovat před spaním. Není to tak docela pravda. Důležité je vzít v úvahu jeho složení, které nepostrádá tein – mírnější kofein. Jeho významným zdrojem je černý čaj, ale i zelený čaj je třeba před spaním užívat s opatrností.

Čaj konzumovaný ve velkém množství může mít za následek také problémy se spánkem a časté noční probouzení. Mnohem lepší alternativou je konzumace heřmánkového nálevu, který je přirozeně uklidňující a podporuje zklidnění před spaním.

Domníváme se, že má relaxační účinek. Ve skutečnosti zhoršuje kvalitu spánku.

O čem to mluvíme? Z seznam nápojů narušujících spánek alkohol nelze vynechat. Ačkoli se někomu může zdát, že je to dobrý nápad na uvolnění, ve skutečnosti vážně narušuje spánkový cyklus. Vede k častému probouzení během noci a ke zkrácení spánku REM, který je pro zotavení nezbytný.

Vyhněte se jí nejen večer

Nelze nezmínit energetické nápoje, které obsahují nejen velkou porci kofeinu, ale také další stimulanty, jako je taurin nebo guarana. Po konzumaci těchto typů specifik lze jen těžko očekávat klidný a posilující spánek.

Je také vhodné vyhýbat se slazeným perlivým nápojům. Nejenže mají močopudný účinek, ale vzhledem k vysokému obsahu cukru jsou i velmi také zodpovědné za prudké zvýšení hladiny glukózy v krvi a přispívají ke zvýšení hladiny glukózy v krvi. zvýšení hmotnost.

Leave a Response