životní styl

Lidé starší 50 let by tyto potraviny neměli jíst. Zkracují jim život

10.4kviews

Tento příspěvek byl přečten již 4607krát!

Pryč s polotovary a rychlým občerstvením

Náš denní příjem soli by měl být asi 5 g (asi 1 čajová lžička), ale údaje ukazují, že v průměru konzumujeme až třikrát více. Většina z toho pochází z průmyslově zpracovaných potravin a jen asi 25 % přidáváme do vlastních potravin. Mluvíme samozřejmě o rychlém občerstvení a různých polotovarech. Nebo o potravinách, které kupujeme hotové a podle reklam je jen ohříváme.

Možná si to ani neuvědomujeme že sůl je obsažena také v pečivu, sýrech a nakládané zelenině. Omezit bychom však měli i konzumaci uzenin. Další nevýhodou soli je, že ničí chuťové pohárkykteré se vůči němu časem stávají odolnými. Abychom si zachovali chuť, musíme tedy postupem času přidávat do jídla na talíři stále více soli. Nadměrné solení také vede k nežádoucímu odvodňování.

Sůl zkracuje život

Přílišná konzumace soli může zkrátit délku života o více než 2 roky. Podle výzkumu publikovaného v časopise European Heart Journal mají lidé, kteří si do jídla přidávají více soli, než je doporučené množství, až o o 28 % vyšší pravděpodobnost, že zemřou předčasně.. Stejný výzkum potvrdil, že vysoká konzumace draslíku, který se nachází v ovoci a zelenině, může toto riziko výrazně snížit. Nadměrná konzumace soli jednoznačně vede k vysokému krevnímu tlaku, který následně zvyšuje riziko infarktu a mrtvice. Nepomáhá však ani našim ledvinám.

Nahraďte ji bylinkami

Pokud tedy chcete udělat něco pro své zdraví, hlídejte si množství konzumované soli. Doporučuje se vařit si ji doma, abyste ji měli pod kontrolou. Tímto způsobem si můžete množství soli hlídat. Chuť jídla můžete také zlepšit tím, že místo soli použijete neslané bylinky nebo koření. Vhodný je například česnek, pepř, kmín nebo kopr. Často pomůže i zelenina nebo trocha citronové šťávy.

Leave a Response